 |
Το κεντρικό ακρωτήριο αποτελείται από σύμπλεγμα φύλλων ακάνθου και φοίνικα, πλαισιούμενο από δύο γλαύκες |
 |
Γρύπες αποτελούν το θέμα των γωνιακών ακρωτηρίων |
 |
Ψευδοϋδρορρόες με μορφή λεοντοκεφαλής |
 |
Γρύπες και λέοντες στις απολήξεις των αετωμάτων |
 |
Η όψη της πλάγιας πτέρυγας |
 |
Το αέτωμα της πλάγιας πτέρυγας με ίδιο διάκοσμο σε μικρότερη κλίμακα |
 |
Το αέτωμα του κεντρικού κλίτους είναι αμιγώς δωρικού ρυθμού, χωρίς εναέτια γλυπτά |
 |
«ΩιΚΩΔΟΜΗΘΗ ΔΑΠΑΝΑΙΣ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΒΑΛΛΙΑΝΩΝ» |
 |
«ΠΑΝΑΓΗΣ ΒΑΛΛΙΑΝΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝ» |
 |
Λεπτομέρεια του μαρμάρινου φανοστάτη: τέσσερεις ορειχάλκινοι γρύπες στηρίζουν τη γυάλινη σφαίρα |
 |
Η βάση του κίονα του φανοστάτη. Το αθώο περιστεράκι που ξεκουράζεται επάνω της είναι ένα από τα εκατοντάδες που καταστρέφουν με τα περιττώματά τους τα μάρμαρα των αθηναϊκών μνημείων |
 |
Ερωτιδείς, γιρλάντες και λεοντοκεφαλές κοσμούν τις βάσεις των φανοστατών |
 |
Γρύπες κοσμούν εξωτερικά το μαρμάρινο κιγκλίδωμα του κλιμακοστασίου, του οποίου το σχέδιο αντιγράφεται στο απέναντι κτήριο της οδού Ιπποκράτους |
 |
Μαρμάρινος φανοστάτης στη βάση του ημικυκλικού νεοαναγεννησιακού κλιμακοστασίου |
 |
Ενώ το κυρίως κτήριο διακρίνεται για την αυστηρή απόδοση του δωρικού ρυθμού, νεωτερικό στοιχείο αποτελούν οι δύο ημικυκλικές νεοαναγεννησιακές κλίμακες |
 |
Κιγκλίδωμα του προστώου με γρύπες |
 |
Καμπύλες και ευθείες με διαφορά ενός αιώνα |
 |
Η είσοδος της Βιβλιοθήκης |
 |
Πλευρική βοηθητική είσοδος |
 |
Αυτοκόλλητο που κάποιος βλαξ κόλλησε στο μάρμαρο |
 |
Ο κήπος του Πανεπιστημίου και η ομώνυμη οδός από το πρόπυλο της Βιβλιοθήκης. Στο βάθος η Ακαδημία, το Οφθαλμιατρείο, η Καθολική Εκκλησία, η Τράπεζα της Ελλάδος, το Μέγαρο Σερπιέρι και η οικία Δημητρίου Ράλλη, απομεινάρια του αθηναϊκού παρελθόντος |
 |
Η ίδια περιοχή έναν αιώνα πριν, πνιγμένη στους φοίνικες. Ο εικονιζόμενος αριστερά έπεσε προσφάτως θύμα του κόκκινου σκαθαριού |
 |
Η Εθνική Βιβλιοθήκη μέσα στο σύγχρονο αστικό τοπίο, χωρίς τους φοίνικες. Η είσοδος του σταθμού του Μετρό κοσμήθηκε με μαρμάρινο κιγκλίδωμα ίδιο με αυτό της Βιβλιοθήκης, το οποίο έπεσε θύμα των Μνημονίων |
 |
Η Εθνική Βιβλιοθήκη ετοιμάζεται για το μεγάλο ταξίδι στο Φάληρο |
 |
Χαράγματα του 1909 και του 1921 στα μάρμαρα που εφάπτονται του πεζοδρομίου της Πανεπιστημίου |
 |
Υπαίθριος παλαιοβιβλιοπώλης στο ίδιο σημείο, μερικές δεκαετίες πριν |
 |
Φωτογραφία του 1895, κατά την εποχή ανεγέρσεως της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Το κύριο οικοδομικό υλικό ήταν το μάρμαρο και η παρουσία ξύλου περιορίστηκε στο απολύτως απαραίτητο, ώστε το κτήριο να θεωρείται άκαυστο |
 |
Οι φοίνικες σε νεαρη ηλικία |
 |
Η Εθνική Βιβλιοθήκη πνιγμένη στους φοίνικες. Φωτογράφοι περιμένουν τους Αθηναίους για μια αναμνηστική φωτογραφία μπροστά στο άγαλμα του Βαλλιάνου |
Πληροφορίες για το ιστορικό της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος στην
ιστοσελίδα του ιδρύματος, στην
Αρχαιολογία της Πόλεως των Αθηνών και στο ιστολόγιο
Billy Files.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου