Στο πεδίο τα αρχικά του κεραμοποιού Ι Κ και στην πλίνθο η περιοχή προελεύσεως: ΠΑΤΡΑΙ |
Τα γράμματα του πεδίου είναι τα ίδια με άλλη γραφή, αλλά λείπει το όνομα της Πάτρας. |
Η αχαϊκή πρωτεύουσα, ευνοημένη μετά την Απελευθέρωση λόγω του λιμανιού και της εγγύτητας προς την Ευρώπη, στολίστηκε με κτήρια υψηλής τέχνης, που σχεδίασαν κυρίως Ιταλοί αρχιτέκτονες και ο μέγιστος όλων Ερνέστος Τσίλλερ. Οι κεραμοποιοί δημιούργησαν κεραμοπλαστικά κοσμήματα εξαιρετικής ομορφιάς και ποιότητας, με το χαρακτηριστικό κίτρινο πηλό και με πολύ συχνά με τις υπογραφές ΠΑΤΡΑΙ ή PATRAS.
Δυστυχώς ο αρχιτεκτονικός πλούτος του 19ου αιώνα έπεσε θύμα της αντιπαροχής και των σεισμών. Παρά τις τεράστιες αριθμητικώς και ποιοτικώς απώλειες, αρκετά σωζόμενα παλαιά κτήρια θυμίζουν τα περασμένα μεγαλεία. Τα πατρινά ακροκέραμα που δεν διατηρούνται στη φυσική τους θέση κατέχουν περίοπτη θέση στις συλλογές και η απόκτησή τους είναι άθλος και ανάμνηση της ποιότητας μιας εποχής που δυστυχώς πέρασε χωρίς ελπίδα επιστροφής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου