Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2012

Αθηνάς 4: θανάσιμος εναγκαλισμός

Περίτεχνα επίκρανα με φυτικό διάκοσμο σε έντονο ανάγλυφο κοσμούν τις τέσσερεις ψευδοπαραστάδες του κεντρικού τμήματος της προσόψεως

Στο επιστύλιο και στα γείσα οι τραβηχτοί σοβάδες με τις πολλαπλές επιφάνειες και τις φωτοσκιάσεις που δημιουργούσαν, έδιναν στην όψη του κτηρίου πλαστικότητα. Αυτά τα στοιχεία που τότε έδιναν χάρη, τώρα δυσκολεύουν τους τεχνίτες των αναστηλώσεων, για αυτό και συχνά κακοποιούνται

Οι θέσεις των ακρωτηρίων στο αέτωμα είναι πλέον κενές

Διπλός έξώστης με διαχωριστικό στη μέση. Στα κιγκλιδώματα πυκνοί μαίανδροι επάνω και κάτω έρχονται σε αντίθεση με το αραιό σχέδιο ανάμεσά τους 

Αυτή την εικόνα αντικρίζει όποιος βγαίνει από το Μετρό στην οδό Αθηνάς. Ανάμεσα στις κεντρικές ψευδοπαραστάδες οι δύο μπαλκονόπορτες προδίδουν τη διαρρύθμιση του κτηρίου. Στα τυφλά παράθυρα υπάρχουν βάσεις, ένδειξη παρουσίας στο παρελθόν διακοσμητικών στοιχείων. Σήμερα «διακοσμούνται» με γκράφιτι

Η ναόσχημη πρόσοψη δεν θα άφηνε το κτήριο απαρατήρητο στο παρελθόν. Σήμερα όμως, ασυντήρητο και εγκλωβισμένο θανάσιμα ανάμεσα σε τσιμεντένια θηρία, ασφυκτιά

Η οδός Αθηνάς στις αρχές του εικοστού αιώνα, με τις γραμμές του τραμ να τη διασχίζουν. Στο βάθος διακρίνονται η Παντάνασσα και το τζαμί του Τζισταράκη. Αριστερά προεξέχει το αέτωμα από τα διπλανά του κτήρια



Η οδός Αθηνάς όπως τη γνωρίζουμε. Ο κύριος άξονας της πόλεως με το όνομα της θεάς της σοφίας, δείχνει πόσο λίγο σοφοί καταντήσαμε
Πληροφορίες: Αρχαιολογία της Πόλεως των Αθηνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: