Εκτός από τον περίβολο του Δημαρχείου της Αθήνας, μνημείο της Δραχμής υπάρχει και στον Πύργο, στον περίβολο του ναού της Αγίας Κυριακής. Αιτία της υπάρξεως του μνημείου στο συγκεκριμένο χώρο είναι η πολιτική και προσωπική φιλία των τότε Δημάρχων Αθηναίων και Πύργου. Η διαφορά είναι ότι στη μεν πρωτεύουσα της χώρας το μνημείο τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση κοντά στο Δημαρχείο (αν και θα ταίριαζε καλύτερα κοντά στην Τράπεζα της Ελλάδος), ενώ στην πρωτεύουσα της Ηλείας το αντίγραφό του τοποθετήθηκε μπροστά από το φωταγωγό μίας πολυκατοικίας, τον οποίον πασχίζουν να κρύψουν τα κωνοφόρα λέιλαντ που διακρίνονται πίσω του. Οι σημερινές εκλογές διεξάγονται εν πολλοίς και για να παραμείνουν αυτά τα μνημεία στη θέση τους και να μην αντικατασταθούν από το μνημείο του Ευρώ |
Όταν την πρωτοχρονιά του 2002 ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης επιδείκνυε περιχαρής τα νέα τραπεζογραμμάτια του ευρώ που μόλις είχε παραλάβει από το μηχάνημα αυτόματης αναλήψεως, ήδη οι αρνητές του το είχαν χαρακτηρίσει «οθνείον νόμισμα», δηλαδή ξένο προς την ιστορία και την οικονομία της χώρας. Η εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας αυτά τα δέκα χρόνια φαινομενικά τους δικαίωσε. Φταίει όμως το ευρώ για τη σημερινή χρεωκοπία ή αυτοί που το διαχειρίσθηκαν, που στρογγυλοποίησαν τις τιμές προς τα πάνω και άφησαν ανεξέλεγκτη την αύξησή τους, που δανείστηκαν φθηνά για να διορίσουν τους κομματικούς τους στρατούς στο Δημόσιο, που δαπάνησαν τεράστια ποσά σε άχρηστα και πανάκριβα έργα, φαραωνικές τελετές και άλλες σπατάλες και που στάθηκαν ανίκανοι να πατάξουν τη φοροδιαφυγή και την παραοικονομία;
Το κύριο δίλημμα των σημερινών εκλογών είναι η παραμονή της Ελλάδος στο «οθνείον» ευρώ ή η επιστροφή στην «πατρώα» δραχμή. Με όσα όμως μπορεί να επιφέρει η επιστροφή της διαλυμένης μας οικονομίας στο εθνικό νόμισμα, καλό είναι να αναρρωτηθούμε εάν η δραχμή δεν γίνει πλέον
«οθνεία» από το ευρώ.
Δεν ξερω γιατι θα επρεπε να στηθουν τετοιου ειδους μνημεια.... Οι δυο χρονολογιες - γεννησης και θανατου - ταιριαζουν περισσοτερο σε φυσικα προσωπα! Ο Μαμμωνας τους δεν πεθανε, απλα αλλαξε ονομα και...συνηθειες, και εγινε ευρω. Μιας λοιπον και κανεις εξυπνες αναρτησεις σε αγαλματα, θα ηθελα να τονισω πως τις τελευταιες δεκαετιες, παρατηρουμε αυτην την εξαθλιωση της πλαστικης τεχνης, στον τοπο τον οποιο γεννηθηκε. Αλλοτρια εργα, φρικτες μορφες, απροσδιοριστα αντικειμενα "κοσμουν" γωνιες της ελληνικης επικρατειας! Βλεπω απο πισω, μια αλλη σκοπιμοτητα. Την εξαφανιση της ιστοριας μας και των παραδοσεων μας με οπλο τη ληθη, χρησιμοποιωντας ως οπλο τη μοντερνα αισθητικη και την...προοδο. Αληθεια, ποσοι ενδοξοι ανδρες αξιζουν ΜΟΝΟ στον Πυργο, αν οχι εναν αδριαντα η μπουστο, αλλα μονον μια απλη μαρμαρινη στηλη? Ετσι για να τους θυμομαστε η και να τους γνωρισουμε επιτελους βρε παιδια?
ΑπάντησηΔιαγραφήΈπρεπε να στηθούν για πολλούς λόγους: ο ευρωπαϊκός ήταν ότι και άλλοι δήμοι, νομίζω της Μαδρίτης πρώτος, έστησαν μνημεία των εθνικών τους νομισμάτων. Ο νεοελληνικός και συγχρόνως ελληναράδικος ήταν για να φάμε κανένα φρεσκοτυπωμένο ευρώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εξαθλίωση των τεχνών, ή μάλλον η προώθηση των αθλίων μορφών τέχνης από την εξουσία (κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση) στους δημόσιους χώρους γίνεται για να εξυπηρετηθούν οι ημέτεροι "καλλιτέχνες", αυτοί που δεν μπορούν να σταθούν μόνοι τους στο χώρο και την αγορά της Τέχνης. Επίσης θα μπορούσε να εξυπηρετεί και μία άλλη σκοπιμότητα: φάτε εσείς η πλέμπα μοντέρνα τέχνη για να συλλέγουμε εμείς οι εκλεκτοί την πραγματική Τέχνη. Δεν είδα ποτέ οι πλούσιοι και μορφωμένοι προστάτες της Τέχνης να συλλέγουν βλακείες αντίστοιχες των έργων που τοποθετούνται στους δημόσιους χώρους της χώρας μας. Ακόμη και όταν συλλέγουν μοντέρνα έργα τέχνης, αυτά έχουν μία ποιότητα.
Πάντως όταν διεισδύουμε μέσω του τηλεοπτικού δέκτη ή των περιοδικών διακόσμησης σε σπίτια ανθρώπων της εξουσίας, θαμπωνόμαστε από τις αντίκες και τις αρχαιότητες και όχι από μέτριες δήθεν μοντερνιές.
Ως κλασσικό παράδειγμα άθλιας τοποθέτησης γλυπτών στο δημόσιο χώρο αναφέρω το σύμπλεγμα "Θησεύς απάγων την Ιπποδάμειαν", το οποίο από την πλατεία Συντάγματος βρέθηκε στην πλατεία Βικτωρίας όπου δεν το βλέπει κανένας και το σύμπλεγμα με το ίδιο όνομα που στήθηκε προ ολίγων ετών απέναντι από το Δημαρχείο της Αθήνας.
Μια και ρωτάς για τον Πύργο, οι πλατείες του κοσμούνται με προτομές βουλευτών - ρουσφετολόγων και δημάρχων που δεν έκαναν τίποτε στην πόλη. Αντιθέτως ο Χαράλαμπος Βιλαέτης που ξεκίνησε εκεί την Επανάσταση, και σημαντικοί Πύργιοι άνθρωποι του πνεύματος απουσιάζουν από τους δημόσιους χώρους. Εννοείται ότι απουσιάζουν ο Πέλοψ, ο πρώτος Ολυμπιονίκης Ίφιτος και άλλοι ήρωες της αρχαίας μυθολογίας και ιστορίας. Ούτε καν ο ευεργέτης Γιάννης Λάτσης δεν υπάρχει. Στις προσωπικότητες που θα έπρεπε να κοσμούν το δημόσιο χώρο του Πύργου θα συμπεριελάμβανα και το Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος έζησε ένα διάστημα στην πόλη και από εδώ ξεκίνησε τη λαμπρή μουσική του καριέρα.
Μου έδωσες όμως την αφορμή για νέες αναρτήσεις σχετικές με την Αθήνα, τον Πύργο και άλλες πόλεις.
Υπομονή και θα ξανασχοληθούμε με αυτό το θέμα.
Το γεγονος οτι ειναι - αν καταλαβα καλα - ευρωπαικη οδηγια και φυσικα σπευδουμε να αντιγραψουμε ο,τι συμβαινει εξω, αποδεικνυει εμπρακτα πως εχουμε χασει για την ωρα, το προβαδισμα σε αυτο που ειμαστε γεννημενοι σαν λαος. Τη δημιουργια πολιτισμου. Αυτο ειχε τονισει ο μεγαλος Καποδιστριας και γι αυτο υπεκυψε στις ξενες σφαιρες που εβαλλαν δικα μας χερια. Βλεπεις απο τοτε ισχυε το "εμεις σας απελευθερωσαμε, τωρα θα κανετε αυτο που θελουμε...". Χρησιμο ειναι, να κανουμε τους συγχρονους συσχετισμους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ιδιο πλαισιο, κινουνται και ολοι αυτοι οι γνωστοι "αγνωστοι"...καλλιτεχνες(!) που εμπρακτως θελουν να δειχνουν τη χωρα που λεγεται Ελλας, ως...γραικυλισταν! Η μονη διαφορα ειναι πως πριμοδοτουνται απο διαφορα ξενα κεντρα και φυσικα απο το (ανθ)Ελληνικο υπουργειο (υπο)Πολιτισμου το οποιο ειναι ετοιμο να συγκινηθει απο καθε παρακμιακη μορφη "τεχνης" και συγχρονως να εξαφανισει καθετι που παραπεμπει σε ελληνικο. Ολα αυτα τα νεοκλασσικα μνημεια που κατα καιρους εχουν παρουσιαστει μεσα απο τις σελιδες αυτου του ιστοχωρου, εχουν κατι κοινο. Παραπεμπουν σε μορφες και ιδεες της κλασικης Ελλαδος. Αυτο ειναι το "εγκλημα" τους και γιαυτο πρεπει να χαθουν απο το ματι η και να καταρρευσουν. Απο την κρηνη ενος χωριου εως το μεγαρο σε κεντρικο σημειο πολεως. Δεν ειναι τυχαιο, το γεγονος πως οι ηθικοι αυτουργοι ολων αυτων των νεοκλασσικων μνημειων, βρισκονται σημερα στη ληθη... Υπαρχει κατι αφιερωμενο στον Ziller? Αντι γιαυτου, η οικια του αφηνεται στην τυχη της καλα κρυμμενη πισω απο τις λινατσες, ενω την ιδια στιγμη αλλες "παλιολινατσες" σηκωνουν κεφαλι απο τις λασπες που ηταν ο βασιλευων χωρος τους...
Πραγματικα ομως, οι καλογουστοι και ευγενεις ανθρωποι, μονο με κλασσικα εργα θα μπορουσαν να ασχοληθουν. Ειναι αυτοι που διαθετουν παιδεια και οχι στειρα εκπαιδευση... Ο ελληνικος ρυθμος στην τεχνη, που εκφραζεται με ρυθμο, αρμονια και ισορροπια, ειναι ο μοναδικος που εχει τη δυναμη να κρουσει τις ευαισθητες χορδες της ανθρωπινης ψυχης.
Οσοι ασχοληθηκαν με την Πατριδα, καλα να παθουν που θελουν και μνημεια... Δεν κοιταζαν πως να τα κονομησουν αλλα "φυτρωναν εκει που δεν τους εσπειραν"? Εμεις ειμαστε νεογραικυλοι, δεν θελουμε εσας, τις τεχνες σας, τις ιδεες σας, τα λεφτα σας... Η κουτοπονηρια, το βολεμα, η απατη και τα ευκολα φραγκα ειναι οι συγχρονες αρετες του Γραικυλισταν! Αυτες τιμουμε με τα εργα μας και σε αυτες θα στηνουμε μνημεια....