|
Η σύνδεση των κτηρίων στον αστικό χώρο με τη συνεχή δόμηση δημιουργούσε ενδιαφέροντα συμπλέγματα ρυθμών. Εδώ το νεοκλασσικό επιστύλιο και το μπαρόκ τοξωτό αέτωμα αλληλοδιεισδύουν |
|
Ιωνικό επίκρανο του ορόφου |
|
Μαρμάρινα δωρικά κιονόκρανα της εισόδου και απλά μαρμάρινα φουρούσια του κεντρικού εξώστη του ορόφου |
|
Παράθυρα του ημιορόφου |
|
Φουρούσι του κεντρικού εξώστη, ο οποίος έχει από χρόνια φύγει |
|
Μικρός πλαϊνός εξώστης |
|
Παράθυρο του ορόφου με αέτωμα, μέσα από το οποίο δυστυχώς φαίνεται ο ουρανός και τα μισοκαμμένα δοκάρια της στέγης. Το δράμα της Αθήνας σε πλήρη έκφραση |
|
Η πρόσοψη του μεγάρου |
|
Το μέγαρο εντός του δομημένου περιβάλλοντος της οδού Σταδίου. Αντί να λάμπει στο κέντρο της πόλεως, οι αυστραλέζικοι ευκάλυπτοι προσπαθούν να το κρύψουν |
|
Φωτογραφία των καλών εποχών |
|
Η οδός Σταδίου το 1950: Δεξιά το σωζόμενο σήμερα παλαιό Βσσιλικό Τυπογραφείο και απέναντί του, στη γωνία Σταδίου και Σανταρόζα, τριώροφο κτήριο πυ δεν υπάρχει πλέον. Δίπλα του το Μέγαρο Αθηνογένους. Άξια προσοχής η αστική εμφάνιση των τότε Αθηναίων. Καμμία σύγκριση με σήμερα... |
Το Μέγαρο Αθηνογένους είναι ένα λαμπρό κτήριο του κέντρου της Αθήνας, ένα από τα λίγα ρυθμού νεομπαρόκ. Υπήρξε η έδρα της Οθωμανικής Τραπέζης, της οποίας σωζόταν η επίπλωση. Δυσυχώς έπεσε θύμα της μεταπολεμικής απαξιώσεως του 19ου αιώνος και των επιχειρηματικών συμφερόντων. Τελευταίο χτύπημα υπήρξε η πυρκαγιά, που κατέστρεψε το εσωτερικό του το 2004. Από τότε στέκει ερειπωμένο, περιμένοντας την ημέρα της σωτηρίας, η οποία ακόμη δεν έφθασε.
Διαβάστε σχετικά με την ιστορία του μεγάρου στην
Αρχαιολογία της πόλεως των Αθηνών, στη
Βικιπαίδεια και στο
Ποντίκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου